5.1.16

Η φίλη μου η Mafalda!

Πέρασε μισός αιώνας (και κάτι) από τότε ο διάσημος Αργεντινός σκιτσογράφος Joaquin Salvador Lavado έδωσε ζωή σε ένα από τα πιο αγαπημένα κοριτσάκια του πλανήτη. Ο σκιτσογράφος είναι γνωστότερος ως Quino και το «παιδί» του είναι η Mafalda. Η νέα μου φίλη! Για να είμαστε ακριβείς, το ντεμπούτο της ως κόμικ έγινε το 1964 και είναι τρελό πόσο διαχρονικές είναι οι ατάκες της! 

Κι ακόμα πιο τρελό είναι το γεγονός ότι η σύλληψή της προέκυψε έπειτα από μια πρόταση να δημιουργηθεί ένας χαρακτήρας για διαφήμιση πλυντηρίων, το 1962. Πρόκειται για την Mansfield. Τα δύο πρώτα γράμματα της επωνυμίας έπρεπε να είναι και στο όνομα του χαρακτήρα, σύμφωνα με τις απαιτήσεις της εταιρείας και έτσι ο Quino σκαρφίστηκε το Mafalda. 



Για την ιστορία, η καμπάνια δεν κυκλοφόρησε ποτέ. Ο δημιουργός έβαλε το σχέδιό του στο ντουλάπι και το έβγαλε για το περιοδικό Primera Plana, το 1964. Ακολούθησε η εφημερίδα El Mundo και το Siete Dias Ilustrados. Όλα αυτά μέχρι το 1973. 

Αυτή η χαριτωμένη μικρή, η οποία σιχαίνεται την αδικία και αγαπά την ειρήνη κατάφερε να αγαπηθεί και πέρα από τα σύνορα της Αργεντινής αφού μεταφράστηκε σε δεκάδες γλώσσες αλλά και να διατηρήσει τη φήμη της μέχρι σήμερα!



Στη δική μου ζωή μπήκε, θεωρητικά, πολύ πρόσφατα. Όταν ήρθε στα χέρια μου η συλλεκτική της έκδοση. Στην πραγματικότητα όμως, είχε μπει πολύ πιο πριν!


Ξεκινώντας να τη διαβάζω, αναγνώρισα σε εκείνη, την αγαπημένη μου φίλη που μου δάνεισε το βιβλίο. Είχε δίκιο που επέμενε να το διαβάσω, γιατί πέρα από τις στιγμές γέλιου ένιωσα πολλές φορές να σοκάρομαι από το πόσο κοντά είναι και στη σύγχρονη πραγματικότητα όσα λέει. 






Οι απορίες της θα μείνουν για πάντα αναπάντητες, αλλά διαβάζοντάς τες μπορείς να βρεις τις δικές σου απαντήσεις. Ένα «αιώνιο εξάχρονο» κορίτσι μπορεί να σε κάνει να δεις λίγο διαφορετικά τα πράγματα. 

Χρειαζόμαστε ερεθίσματα για να εξελιχθούμε και να γίνουμε καλύτεροι. Τη σπίθα, που με τη θέλησή μας θα γίνει φωτιά! Χρειαζόμαστε πράγματα και ανθρώπους να μας εμπνεύσουν. Χρειαζόμαστε όλοι μια φίλη σαν τη Mafalda! Εγώ τη βρήκα!

Θα κρατήσω όμως την ταυτότητά της μυστική... Shhh...

P.S. Ψάξε στο You Tube για το αγαπημένο συγκρότημα της Mafalda (μου) και το κομμάτι "Here Comes The Sun".

By TLIFE

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για πες...